Van personeelstekort naar vol team in 4 weken: hoe Offenga met Social Recruitment zijn vacatures wél vervulde
Offenga in Franeker kampte met een luxeprobleem: volle werkplaats, maar te weinig mensen. De vacatures voor automonteur, magazijnmedewerker en werkplaatsmedewerker stonden al maanden open. De juiste monteurs met BMW-ervaring waren nauwelijks te vinden, en traditionele recruitmentkanalen leverden vooral ruis op. Met Social Recruitment gooiden we het roer om. We herschreven de vacatureteksten, bouwden converterende advertentiecampagnes op Meta en richtten een complete marketing- en opvolgflow in. Elke lead werd binnen vier uur opgevolgd, tot vier keer toe. Binnen een maand stroomden de sollicitaties binnen en werden twee van de drie vacatures vervuld – met kandidaten die écht bij het merk passen.
.png)
Totaal aantal sollicitanten (leads)
38
Gekwalificeerde sollicitatiegesprekken
20
Vacatures vervuld binnen 1 maand
2 van de 3
.png)
Bedrijf
Offenga BMW Specialist
Gekozen Traject
Social Recruitment
Branche
Aftermarket
Website
https://offenga.nl/Dé BMW- en MINI-specialist van Friesland
Offenga is dé plek voor BMW- en MINI-rijders in Friesland. Ze combineren jarenlange ervaring met passie voor perfectie, van reparaties tot performance upgrades. Maar met een vol klantenbestand en groeiende vraag werd het steeds lastiger om de juiste vakmensen te vinden. De werkplaats was drukker dan ooit, maar de juiste handen ontbraken.
Gespecialiseerd personeel vinden was bijna onmogelijk
De vacatures voor monteurs en magazijnmedewerker stonden al maanden open. Recruiters leverden weinig op, en platformen als Indeed trokken vooral ongeschikte kandidaten. De frustratie groeide: werk bleef liggen, terwijl klanten wachtten. De zoektocht naar ervaren monteurs met echte BMW-kennis leek eindeloos.
Kwalitatieve monteurs vinden, zonder tussenpartijen of tijdverlies
Offenga wilde vooral snelheid en kwaliteit: mensen die meteen konden meedraaien, zonder gedoe met dure bureaus of eindeloze sollicitatierondes. Een aanpak die wérkt, maar ook past bij hun identiteit als nuchtere Friese vakspecialist.
Met onze Social Recruitment-aanpak kwamen de juiste mensen vanzelf op hun pad. Door slimme targeting, aansprekende vacatureteksten en persoonlijke opvolging trokken we precies die monteurs aan die écht bij Offenga passen – liefhebbers met kennis van BMW en MINI.
.png)
Bedrijf
Offenga BMW Specialist
Gekozen Traject
Social Recruitment
Branche
Aftermarket
Website
https://offenga.nl/


Hoe Offenga Social Recruitment ervaart
“Eerlijk? Ik had nooit gedacht dat dit zó snel zou werken.”
“In twee weken tijd waren we al verrast door de resultaten. De reacties stroomden binnen, en binnen een maand waren twee van de drie vacatures vervuld. En niet zomaar mensen – echte vakspecialisten die perfect passen bij wat wij doen.
We hebben eerder maandenlang gezocht via traditionele kanalen, maar dit werkt gewoon. Het scheelt tijd, geld en frustratie. En het mooiste: we doen het nu allemaal onder onze eigen naam. Geen dure bureaus meer, gewoon een volle werkplaats met goede mensen.”

Jacob Offenga
Eigenaar