tiktok uitbesteden als je niet alleen “ff wil inhaken op trends”

TikTok is “the next big thing” voor merken van deze tijd. Vooral voor merken die hun jongere doelgroep, zoals Millennials en Gen Z, willen bereiken waar traditionele kanalen minder goed werken. TikTok is dé kans om hen wél te bereiken. Ready to TikTok?

Ruben Slump neemt TikTok content op.

We zijn de “mr. know-it-all’s” als het gaat om short-form-tiktokcontent

De spanningsboog van Gen Z en Millenials is net zo groot als dat van een baksteen. Oftewel, niet aanwezig. Dus, statische content “doesn’t cut it anymore”. En juist daarom is short-form-content op bijvoorbeeld kanalen als TikTok en Instagram Reels zo belangrijk.

Alleen het sterk en gefundeerd toepassen? Daar gaat het bij 90% van de merken op TikTok mis. Niet raar dat hun videocontent net een voetballer lijkt die constant de lat raakt.

Wij zien TikTok als echte aangever voor je marketingstrategie, specifiek gefocust op de leeftijden 15 tot en met 30 jaar. Daarom maken we content dat deze doelgroep beweegt als nooit tevoren, past bij je eigen merk en je ook nog eens onderscheid van de grijze massa.

Bekijk succesverhalen

Wat is tiktok  marketing eigenlijk?

TikTok draait om korte video's, oftewel short-form content. Gebruikers delen, liken en reageren op deze video's, die ook op andere platforms zoals Facebook en Instagram geplaatst kunnen worden.

Het grootste deel van de TikTok-gebruikers is tussen de 13 en 25 jaar. Het is daardoor perfect om je jongere doelgroep te bereiken binnen je socialstrategie.

TikTok marketing focust op merkbekendheid en betrokkenheid. Het draait om het bedenken van vermakelijke haakjes die passen bij je merk en doelgroep, en je onderscheidt van concurrenten.

Boek mijn Matchcall

Mark & Patrick hebben er voor gezorgd dat we weer structuur hebben in al onze sociale media profielen.

Daarnaast hebben ze ervoor gezorgd dat een zwevende Facebookpagina zonder beheerders, weer onder het beheer van ons kwam. Ontzettend bedankt voor de prettige samenwerking!

Sjors Reekers

Piet Prins

,

Marketing medewerker

De Social Studio heeft een tijdelijk project voor bij mij gedaan en ik ben tevreden over het resultaat. Patrick houdt ook constant contact met de opdrachtgever en dat werkt fijn. Mijn social media en blogs zijn weer up-to-date! :-)

Warner Sinnige

Kunstgebit Friesland

,

Eigenaar

Na aanleiding van een Instagram profiel scan van mijn bedrijfspagina die Patrick heeft voor mij gedaan, ben ik heel enthousiast geworden van een hele persoonlijke en tegelijk professionele aanpak.

Patrick neemt zijn tijd om het bedrijf, doelen, zwakke punten te leren kennen en het juiste aanpak te kiezen om verder te gaan.

Ik kijk er naar uit om een vervolg sessie te plannen met De Social Studio en ben zeker dat ik hier veel nuttigs voor ga uithalen voor mijn fotografie bedrijf.

Sasha van der Heijden

Eigenaresse

Super goede ervaring met De Social Studio en Patrick. Betrokken, enthousiast en levert goede content. Erg blij mee!

Remi Boissevain

Boji

,

Mede-eigenaar

Een ontzettend creatief en professioneel bedrijf. Patrick weet als geen ander hoe hij een goede strategie kan neerzetten voor een organisatie. Patrick en ik hebben samengewerkt als partners, zo heeft hij mij geholpen met mijn branding en heb ik hem geholpen met zijn logo en foto's. Hij is een geduldig, professioneel en vooral een gezellig persoon waarmee je goed kan samenwerken en sparren over verschillende onderwerpen. In één woord, top!

Lisa Hiemstra

Lisa Dijkstra Fotografie

,

Eigenaresse

Patrick heeft ons geholpen om onze diverse Facebook pagina's en het beheer hiervan helemaal op orde te krijgen. Hij heeft ervoor gezorgd dat alles aan "de achterkant" goed staat én daarbij heeft hij ons handvaten gegeven zodat wij er in het vervolg zelf voor kunnen zorgen dat alles ook goed blijft staan. Hij heeft met veel geduld aan ons uitgelegd hoe bepaalde verschillende onderdelen in elkaar steken en op lange termijn heeft hij ons enorm ontzorgd rondom het beheer van onze socials. Dank je wel Patrick!

Thamar

Leger des Heils ReShare

,

Manager Marketing

Patrick en zijn team van de social studio zijn onze rechterhand in wat betreft de uitvoering van onze creatieve ideeën in onze salon/barbershop.We hebben afgelopen jaren al meerder projecten mogen uitvoeren samen en alles steeds naar volle tevredenheid. Snelle reactie op mails/appjes of telefoontjes.

Oplossingsgericht denken en handelen en altijd de klant in het vizier. Hoop nog lang te mogen samen werken met dit creatieve team!

Robert Douma

New Image

,

Eigenaar

De impact van korte videocontent op je marketingresultaat

Short-form videocontent, een krachtige strategie om zowel je SEO als je social media prestaties te boosten. Door korte, pakkende video's te maken, vergroot je de betrokkenheid van je doelgroep en verhoog je de kans op hogere rankings in organische zoekresultaten wanneer je ze integreert in je SEO-plan.

Videocontent is gewoon perfect voor platforms zoals Instagram Reels of TikTok, waar viraliteit binnen handbereik ligt, zelfs zonder enorme volgersaantallen.

Als jij de content aanbiedt waar jouw ideale doelgroep naar zoekt, dan stuwen deze kanalen je video's naar extreme hoogten in vergelijking met statische content. Je ervaart direct de voordelen van short-form-videocontent. Bovendien kun je short-form content ook crossmediaal inzetten, waardoor je dezelfde content over verschillende platforms verspreidt.

Daarnaast is short-form-content ook nog een crossmediaal in te zetten waardoor je dezelfde content uit kunt zetten over verschillende platformen heen.

Ruben Slump schrijf contentideeën op voor TikTok.

#1 Strategie bepalen: thema's, kanalen en doelen

Het fundament van elke sterke short-form content is het helder definiëren van doelstellingen en doelgroep. Vraag je af: wat willen we bereiken? Informeren, overtuigen, entertainen? Wie willen we bereiken en wat drijft hen? Denk aan wat zijn hun interesses, behoeften en pijnpunten? Dit bepaalt de koers van onze contentstrategie.

#2 Creatieve brainstorm

Tijdens onze brainstorm zetten we creativiteit voorop, denkend aan wat aan slaat bij onze doelgroep. We bedenken koppen, onderwerpen, en invalshoeken die klikken, van TikTok-video's tot Insta Reels. Alles om onze boodschap pakkend en relevant te maken.

#3 Short-form-voorbereidingen

Nu is het tijd om onze ideeën om te zetten in actie met een gedetailleerd script. We plannen de shoot dag uit, beslissen over de momenten voor elke video en wie we nodig hebben. Dit script is onze blauwdruk, klaar voor jullie input en eventuele finetuning.

#4 Shorts shootdag

De shootdag is waar onze voorbereiding tot leven komt. We leggen alle content vast, of het nu een hele dag of een dagdeel betreft. Wij regelen de apparatuur en alles wat nodig is. Het is showtime! Tijd om onze plannen te verwezenlijken.

#5 Content creatie en montage

Na de shoot gaan onze edit toppers aan de slag om de content strak en klaar te maken. Ze knippen en plakken tot het resultaat er staat. Vervolgens gooien we het jullie kant op voor een kritische blik. Met jullie feedback in de hand, maken we de nodige aanpassingen. En zorgen we voor het gewenste resultaat.

#6 Lets f*cking rock!

Het moment is daar: publiceren en de wereld laten zien wat we gemaakt hebben. We zetten de content live op de juiste kanalen en trappen de promotie af, zodat jullie boodschap de mensen bereikt die het moeten zien. Klaar voor de spotlight.

Wat kost het uitbesteden van TikTok

Dit kan variëren van €1000,- tot €50.000 per maand, afhankelijk in welke branche je zit en hoe groot de vraag is die je neerlegt bij een bureau. Onze samenwerkingen beginnen vanaf €1000 per maand. De samenstelling voor deze prijs kan volledig verschillen. Het ene merk laat voor deze prijs zijn Instagram en Social Ads uitbesteden, terwijl we ook voor klanten werken die hun TikTok volledig door ons laten doen voor deze prijs.

Waarom je TikTok uitbesteden?

TikTok is niet een gevalletje "we doen het er even bij". Vooral niet omdat jij er waarschijnlijk geen kaas van gegeten hebt. Voor groei heb je commitment, consistentie en kennis nodig. Een social bureau heeft ze alle 3. Ze zitten iedere minuut van de dag op social, zorgen voor een consistentie contentplanning en hebben (dat mag je verwachten) veel meer kennis van social en ads dan jij.

Hoe word je succesvol op TikTok?

Door veel commitment, goede (video)content te posten, consistent te zijn en door organisch met ads af te wisselen.

Hoe effectief is TikTok?

Onwijs effectief. 4 miljoen Nederlanders zitten op social media. Dat is 23% van onze bevolking. Dat in combinatie met het gegeven dat 90% van die gebruikers tussen de 16 en 30 jaar is, kun je dus gerust zeggen dat je jongere doelgroep op TikTok aanwezig is.

Jou over de streep trekken om met TikTok marktleider te worden?

Met alle liefde! Want TikTok is niet meer te ontlopen. Jij hebt er misschien geen kaas van gegeten, maar wij wel. Dus wat zeg je ervan?