tiktok uitbesteden als je niet alleen “ff wil inhaken op trends”
TikTok is “the next big thing” voor merken van deze tijd. Vooral voor merken die hun jongere doelgroep, zoals Millennials en Gen Z, willen bereiken waar traditionele kanalen minder goed werken. TikTok is dé kans om hen wél te bereiken. Ready to TikTok?
We zijn de “mr. know-it-all’s” als het gaat om short-form-tiktokcontent
De spanningsboog van Gen Z en Millenials is net zo groot als dat van een baksteen. Oftewel, niet aanwezig. Dus, statische content “doesn’t cut it anymore”. En juist daarom is short-form-content op bijvoorbeeld kanalen als TikTok en Instagram Reels zo belangrijk.
Alleen het sterk en gefundeerd toepassen? Daar gaat het bij 90% van de merken op TikTok mis. Niet raar dat hun videocontent net een voetballer lijkt die constant de lat raakt.
Wij zien TikTok als echte aangever voor je marketingstrategie, specifiek gefocust op de leeftijden 15 tot en met 30 jaar. Daarom maken we content dat deze doelgroep beweegt als nooit tevoren, past bij je eigen merk en je ook nog eens onderscheid van de grijze massa.
Korte Krachtpatsers: Snel, Slim, en Spot-on
Check onze beste short-form content succesverhalen hier. Elke case knalt door met een combo van snelheid, precisie, en creativiteit om merken een flinke boost te geven. Duik in onze successen met korte, krachtige content en zie hoe het gedaan wordt.
Wat is tiktok marketing eigenlijk?
TikTok draait om korte video's, oftewel short-form content. Gebruikers delen, liken en reageren op deze video's, die ook op andere platforms zoals Facebook en Instagram geplaatst kunnen worden.
Het grootste deel van de TikTok-gebruikers is tussen de 13 en 25 jaar. Het is daardoor perfect om je jongere doelgroep te bereiken binnen je socialstrategie.
TikTok marketing focust op merkbekendheid en betrokkenheid. Het draait om het bedenken van vermakelijke haakjes die passen bij je merk en doelgroep, en je onderscheidt van concurrenten.
Wat onze members van ons vinden
Mark & Patrick hebben er voor gezorgd dat we weer structuur hebben in al onze sociale media profielen.
Daarnaast hebben ze ervoor gezorgd dat een zwevende Facebookpagina zonder beheerders, weer onder het beheer van ons kwam. Ontzettend bedankt voor de prettige samenwerking!
Sjors Reekers
Piet Prins
,
Marketing medewerker
De Social Studio heeft een tijdelijk project voor bij mij gedaan en ik ben tevreden over het resultaat. Patrick houdt ook constant contact met de opdrachtgever en dat werkt fijn. Mijn social media en blogs zijn weer up-to-date! :-)
Warner Sinnige
Kunstgebit Friesland
,
Eigenaar
Na aanleiding van een Instagram profiel scan van mijn bedrijfspagina die Patrick heeft voor mij gedaan, ben ik heel enthousiast geworden van een hele persoonlijke en tegelijk professionele aanpak.
Patrick neemt zijn tijd om het bedrijf, doelen, zwakke punten te leren kennen en het juiste aanpak te kiezen om verder te gaan.
Ik kijk er naar uit om een vervolg sessie te plannen met De Social Studio en ben zeker dat ik hier veel nuttigs voor ga uithalen voor mijn fotografie bedrijf.
Sasha van der Heijden
Eigenaresse
De impact van korte videocontent op je marketingresultaat
Short-form videocontent, een krachtige strategie om zowel je SEO als je social media prestaties te boosten. Door korte, pakkende video's te maken, vergroot je de betrokkenheid van je doelgroep en verhoog je de kans op hogere rankings in organische zoekresultaten wanneer je ze integreert in je SEO-plan.
Videocontent is gewoon perfect voor platforms zoals Instagram Reels of TikTok, waar viraliteit binnen handbereik ligt, zelfs zonder enorme volgersaantallen.
Als jij de content aanbiedt waar jouw ideale doelgroep naar zoekt, dan stuwen deze kanalen je video's naar extreme hoogten in vergelijking met statische content. Je ervaart direct de voordelen van short-form-videocontent. Bovendien kun je short-form content ook crossmediaal inzetten, waardoor je dezelfde content over verschillende platforms verspreidt.
Daarnaast is short-form-content ook nog een crossmediaal in te zetten waardoor je dezelfde content uit kunt zetten over verschillende platformen heen.
Van concept naar short-form content leider
Deze vragen krijgen we vaak
Dit kan variëren van €1000,- tot €50.000 per maand, afhankelijk in welke branche je zit en hoe groot de vraag is die je neerlegt bij een bureau. Onze samenwerkingen beginnen vanaf €1000 per maand. De samenstelling voor deze prijs kan volledig verschillen. Het ene merk laat voor deze prijs zijn Instagram en Social Ads uitbesteden, terwijl we ook voor klanten werken die hun TikTok volledig door ons laten doen voor deze prijs.
TikTok is niet een gevalletje "we doen het er even bij". Vooral niet omdat jij er waarschijnlijk geen kaas van gegeten hebt. Voor groei heb je commitment, consistentie en kennis nodig. Een social bureau heeft ze alle 3. Ze zitten iedere minuut van de dag op social, zorgen voor een consistentie contentplanning en hebben (dat mag je verwachten) veel meer kennis van social en ads dan jij.
Door veel commitment, goede (video)content te posten, consistent te zijn en door organisch met ads af te wisselen.
Onwijs effectief. 4 miljoen Nederlanders zitten op social media. Dat is 23% van onze bevolking. Dat in combinatie met het gegeven dat 90% van die gebruikers tussen de 16 en 30 jaar is, kun je dus gerust zeggen dat je jongere doelgroep op TikTok aanwezig is.
Jou over de streep trekken om met TikTok marktleider te worden?
Met alle liefde! Want TikTok is niet meer te ontlopen. Jij hebt er misschien geen kaas van gegeten, maar wij wel. Dus wat zeg je ervan?