Ekwadraat

Van recruitment-ellende naar personeel voor een prikkie: hoe Ekwadraat binnen 2,5 maand 287 sollicitanten kreeg via social media

Ekwadraat zat tot over z’n oren in openstaande vacatures en betaalde zich scheel aan recruiters. Kandidaten kwamen traag, hun eigen merk bleef onzichtbaar en het werk stapelde zich op. Tijd voor een andere aanpak. Met onze Social Recruitment-strategie herschreven we hun vacatures, bouwden we converterende advertentiecampagnes en richtten we een volledige automationflow in. Wij volgden alle leads zelf op – van eerste reactie tot gesprek – waardoor het recruitmentproces eindelijk schaalbaar werd. Binnen een week kwamen de eerste sollicitaties binnen en in 2,5 maand tijd stroomden er honderden reacties binnen, voor een fractie van de prijs van een bureau.

Bedrijf

Ekwadraat

Gekozen Traject

Social Recruitment

Branche

Energietransitie

Boek je strategiegesprek
Over bedrijf

De duurzame denkers uit Leeuwarden

Als je iets wil verduurzamen, moet je bij Ekwadraat zijn. Van groengas tot energietransitie voor boerenbedrijven – ze weten precies wat kan én mag. Alleen misten ze de mensen om hun duurzame plannen waar te maken. Tot nu.

Verlangens

Zelf mensen vinden, zonder gedoe (en zonder tussenpartij)

Ekwadraat wilde de regie terug: sneller schakelen, minder betalen en het werkgeversmerk versterken. Vacatures invullen onder eigen vlag, op een manier die past bij hun missie en waarden. Ze zochten een duurzame wervingsaanpak – eentje die werkt voor elk type functie, zonder telkens afhankelijk te zijn van recruiters of gelukstreffers.

Met Social Recruitment bouwden we een systeem dat draait op data, storytelling en social selling. Eén dat niet alleen sollicitanten oplevert, maar ook trots op het merk terugbrengt.

Bedrijf

Ekwadraat

Gekozen Traject

Social Recruitment

Branche

Energietransitie

Boek je strategiegesprek
Member aan het woord

“Het mes snijdt aan twee kanten: personeel én naamsbekendheid”

“Wat De Social Studio doet, is echt bijzonder. We werven met gemak sollicitanten voor functies die normaal maanden openstaan – zelfs specialistische rollen. We hebben eindelijk een alternatief voor de dure bureaus, en het mes snijdt aan twee kanten: we krijgen én goed personeel én meer zichtbaarheid voor ons werkgeversmerk. Dat allemaal voor een fractie van wat we eerst kwijt waren.”

Cor van de Haar

Directeur