Email marketing uitbesteden: Gegarandeerd Meer Leads
In de online marketing industrie gaat het gezegde dat email marketing het beste marketingmiddel is. Zet jij het al (strategisch) in om de volgende marktleider te worden?

Dit is waarom jij email marketing inzet
In de online marketing industrie gaat het gezegde dat email marketing het beste marketingmiddel is. Dit omdat jij als bedrijf in de inbox van je klant komt, met regelmaat. En die inbox, die is vaak best persoonlijk.
Je kunt de inhoud van je email compleet afstemmen op het individu. De kans dat er een aankoop volgt is hierdoor groter.
Loyaliteit is heel goed op te bouwen door email marketing. Jij kunt je (potentiële) klant bijvoorbeeld een kortingscode sturen die aleen voor hun werkt. Of ze een update sturen over iets waarvan jij 100% zeker weet dat ze het interessant vinden.

Maar waarom dan uitbesteden?
Een emailstrategie die top aansluit op jouw online marketingstrategie, funnels uitwerken, emails schrijven en bijwerken wanneer nodig. Email marketing kost veel tijd. Heb jij dat?
- Je bespaart tijd: emailmarketing kost veel tijd. Eer moet veel worden gedaan en worden geanalyseerd voor een succesvolle campagne.
- Je hebt er kennis en ervaring voor nodig: Het kost al veel tijd, maar als je het zonder de nodige kennis en ervaring doet levert het je ook nog eens minder op. Zonde van je tijd...
- Je wil het niet (teveel) automatiseren: je emailinbox is best persoonlijk. Hij is bij iedereen anders. Dan wil je geen generieke mails versturen, maar content afgestemd op de individu.
Van emailstrategie naar succesvolle campagne
#1 Bouwen van jouw Marktleider emailstrategie
We beginnen met het maken van een strategie. Zonder fundament geen succes. Uit deze strategie wordt duidelijk waarom jij email marketing inzet en hoe we het aan moeten pakken.
#2 Funnel(s) bouwen
Funnels, een gehaat en gelief woord. Bij emailmarketing kun je er niet omheen. Aan de hand van de strategie zetten we funnels op die de juiste volgorde en inhoud hebben om van jou lezers klanten te maken.
#3 Schrijven maarrr
Tijd voor copywriting. Super belangrijk voor emailmarketing. De meeste e-mails zijn grotendeels tekst. Elk woordje, de zinsopbouw, scanbaarheid, schrijfstijl, en ga zo maar door, telt hier x10.
#4 You've got mail
Nee niet de film, maar we werken er wel naar toe dat je klant dezelfde relatie opbouwt met je merk. Een loyale klant die uitkijkt naar je volgende email.
Wat onze members van ons vinden
Mark & Patrick hebben er voor gezorgd dat we weer structuur hebben in al onze sociale media profielen.
Daarnaast hebben ze ervoor gezorgd dat een zwevende Facebookpagina zonder beheerders, weer onder het beheer van ons kwam. Ontzettend bedankt voor de prettige samenwerking!
Sjors Reekers
Piet Prins
,
Marketing medewerker
De Social Studio heeft een tijdelijk project voor bij mij gedaan en ik ben tevreden over het resultaat. Patrick houdt ook constant contact met de opdrachtgever en dat werkt fijn. Mijn social media en blogs zijn weer up-to-date! :-)
Warner Sinnige
Kunstgebit Friesland
,
Eigenaar
Na aanleiding van een Instagram profiel scan van mijn bedrijfspagina die Patrick heeft voor mij gedaan, ben ik heel enthousiast geworden van een hele persoonlijke en tegelijk professionele aanpak.
Patrick neemt zijn tijd om het bedrijf, doelen, zwakke punten te leren kennen en het juiste aanpak te kiezen om verder te gaan.
Ik kijk er naar uit om een vervolg sessie te plannen met De Social Studio en ben zeker dat ik hier veel nuttigs voor ga uithalen voor mijn fotografie bedrijf.
Sasha van der Heijden
Eigenaresse
Deze vragen krijgen we vaak
Je kunt het succes van je e-mailcampagnes meten met KPI's zoals open rates, click-through rates (CTR), conversieratio's en afmeldingspercentages. Deze metrics geven inzicht in de prestaties van je campagnes.
De frequentie van je e-mails hangt af van je doelgroep en doelen. Een goede richtlijn is regelmatig te communiceren, maar niet zo vaak dat klanten zich afmelden. Dit kan wekelijks of maandelijks zijn.
Een paar veelvoorkomende fouten zijn het verzenden van te veel e-mails, het negeren van segmentatie, het niet optimaliseren voor mobiel, en het verwaarlozen van de afmeldoptie. Zorg ervoor dat je deze valkuilen voorkomt om een positieve ervaring voor je klanten te waarborgen.
Onwijs effectief. meer dan 8 miljoen Nederlanders zitten op Instagram. Dat is 44% van onze bevolking. Je kunt dus gerust zeggen dat je doelgroep op Instagram aanwezig is.
Klaar voor meer leads door emailmarketing?
Met alle liefde! Want Instagrm is niet meer te ontlopen. Jij hebt er misschien geen kaas van gegeten, maar wij wel. Dus wat zeg je ervan?